Hartjesdag & Pinterest

14 februari is de dag van de liefde. Valentijnsdag was oorspronkelijk bedoeld om iemand anoniem de liefde te verklaren, maar tegenwoordig is het heel gewoon om een vriendschap of speciale band te bezegelen met een bloemetje of kaartje. Gezien de tijd die ik achter mijn computer besteed denk ik dat ik naast het appeltje wel een hartje kan plakken want sinds een paar weken heb ik een nieuwe liefde: Pinterest! 
Op Pinterest kun je inspirerende beelden verzamelen en op je eigen prikbord pinnen. Je kunt borden aanmaken in diverse categorieën. Denk aan recepten, grafische vormgeving, zelfmaaktips, vakantiebestemmingen, huis- en tuininspiratie, nostalgische foto's en fashion. Voor mijn verzamelwoede is dit een prima plek, ons huis raakt er niet voller van en ik kan oneindig 'pinnen'. Je kunt beelden van anderen 'repinnen' of mooie plaatjes van het web plukken. Met een I-phone app kun je eigen materiaal uploaden. Ook kun je andere 'pinners' volgen en gevolgd worden. Het is snel, interactief en....erg verslavend!

Pinterest wordt veel door stylisten, vormgevers en fotografen gebruikt. Ook (woon)bladen kom je hier tegen. 101 Woonideeën heeft drie lezers van hun blog gevraagd mee te pinnen op het bord 'fotolijstjes': een mooie manier om lezers te binden. Het gros van de gebruikers is vrouwelijk. Een mannenvariant is TheFancy.com
Wil je mijn prikborden bekijken? Check www.pinterest.com/soyz
Vandaag kleurt SOYZblog suikerzoet roze met stoere dieprode accenten en regent het hartjes die ik vond op Pinterest. 


Happy Valentine! 









 




 












   
    




Reacties

  1. Wow, wat een prachtige en inspirerende beelden.. Happy Valentine from the North!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thanx, ik kijk uit naar jouw foto's van deze week met sneeuw & Noorderlicht! x

      Verwijderen
  2. wat ziet het er weer leuk uit! liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten