in Maastricht...for a reason



Kerst in Maastricht

Je kunt je je er vast iets bij voorstellen. maar helaas is het minder romantisch dan dat het klinkt. we zijn hier omdat mijn vader op kerstavond onwel werd en werd opgenomen in het ziekenhuis. Op eerste kerstdag bleek hij iets ernstigs te hebben, zo ernstig dat hij met spoed naar Maastricht vervoerd moest worden voor een levensreddende operatie. 
Mijn vader had denk ik een kerstengel op zijn schouder. De operatie is geslaagd. 

Maar we zijn er nog niet. Pap ligt nu een paar dagen op de IC aan allerlei slangen en aan de beademing. Hij lijkt iets vooruit te gaan, maar is nog in diepe slaap…we wachten af. 

Ik heb getwijfeld of ik dit moest posten op mijn blog. Maar ook dit hoort bij ’t leven. Zo’n rare tijd. Geen kerst, geen gezelligheid thuis, met de kinderen, familie...
Omdat we zoveel moeten wachten (naast het bed zitten is geen optie hier) en we niet in de buurt wonen, hebben we (mijn moeder, broer en ik) op tweede kerstdag even een ommetje gemaakt in Maastricht. 
Het Vrijthof, de kerstmarkt, kraampjes, ijsbaan, het reuzenrad en een carrousel: met daarbovenop de engel met de 'Mestreechter staar…’ we houden hoop! 

xxYz 


Later toegevoegd:



Maandag 29 dec.

Na dagen van in spanning zijn is pap nu langzaam uit zijn slaap aan het ontwaken. Hij verkeert nog in een deliriumfase. Maar herkende ons wel al. Wat een ontzettende opluchting. Een flinke stap de goede kant op! 

Reacties

  1. Ach lieve Yzette, wat kan het leven je soms voor moeilijke en onwerkelijke gebeurtenissen zetten. Goed dat je het deelt, het hoort allemaal bij het leven. Geluk en verdriet liggen zo dicht bij elkaar. Hoop is alles, houd daar aan vast. Heel veel sterkte, liefs en kracht voor jou, je papa en al je dierbaren. Ik brand een kaarsje voor jullie ♥♥♥

    liefs,
    Rosalie -studiozakka-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat verdrietig Yzette! Wat zullen jullie geschrokken zijn. Fijn dat de operatie achter de rug is, nu is het een kwestie van tijd, stapje voor stapje. Ondanks dat je vader nu in een diepe slaap is zal hij jullie aanwezigheid vast erg fijn vinden. Fijn dat jij, je broer en je moeder nu samen zijn in deze moeilijke tijd om elkaar tot steun te zijn. Heel veel sterkte, je vader heeft zeker een kerstengeltje op zijn schouder gehad! Heel veel sterkte, Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o jee! Op dit soort dagen komen die dingen nog eens zo hard aan, ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt en dat jullie volgende kerst weer gezellig samen in de boom zitten! houd moed!

    liefs, X
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Caroline, Yz en Guido. In gedachten bij jullie. Heel veel sterkte lfs.Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat is dat even schrikken! Je beseft ineens hoe kwetsbaar je dierbaren zijn. Ik wens jou en je familie sterkte en hoop dat je vader snel en goed beter wordt; vooral blijven hopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corry Yzette en gezin, Guido en gezin... Heel veel sterkte
    Wij zullen jullie in onze gebeden niet vergeten. Gerrit beterschap. in gedachten bij jullie
    💗 💗 💗 Djimondi en Fanny Sabandar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nathalie van Ooijen27 december 2014 om 16:09

    Jee, Yzette, wat ontzettend naar voor jou en je familie! Fijn dat jullie wel allemaal samen zijn! Heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het snel beter met je vader gaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte Yzette in deze rare en emotionele tijd. Veel beterschap voor je vader. Ik brand een kaarsje voor jullie.
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He wat naar Yzette! Ik hoop dat je vader snel wakker wordt en het steeds iets beter met hem gaat. Ik denk aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een naar nieuws!
    Heel veel sterkte de komende de tijd en ik stuur alle engeltjes jullie kant op! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Yzette, wat een naar bericht! Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk knapt jouw vader snel weer op!
    Wel fijn dat je samen bent met familie zodat jullie elkaar een beetje kunnen steunen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor jullie lieve berichten, fijn! Het is nu maandag en de medische toestand van pap is stabiel. Hij is ook al wakker geworden maar zo gestresst dat ze besloten hebben hem weer in slaap te brengen. We hopen dat hij daarna rustiger wakker kan worden en dat hij alert zal reageren...we hebben en houden goede moed...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Yz, wat een zware tijd voor jullie. 't Is fijn te horen dat er langzaam vooruitgang is. Houd moed Yz, zo goed dat jullie er voor hem zijn, heel veel sterkte. Al het liefs, Mai

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte en beterschap voor je vader X Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh lieve Yzette, wat een heftige tijd voor jullie... Ik lees het nu pas en schrik ervan! Heel veel sterkte en beterschap voor je vader. Ik denk aan jullie, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten