Urban Jungle Bloggers . Hanging Planters

'In den koperen pot'

Toen ik in De Kas was (lees hier meer daarover), zag ik deze fantastische hangende planten. 'Stringgardens'. Wat een prachtige manier om je planten op te hangen. Ik was meteen verliefd. En moest ook denken aan het Urban Jungle Bloggers thema van de maand: Plantenhangers. Met deze foto had deze post zomaar kunnen eindigen...
When I was at Restaurant Kwekerij De Kas (read more about it here). I saw these fabulous string gardens. And I fell immediately in love. Perfect for the Urban Jungle Bloggers topic of last month: Hanging Planters  So far I had no idea what to do and now I only had to take the pic. So this is where this post could have ended...




Ware het niet dat ik vorige week in een kringloopshop tegen twee koperen plantenhangers aanliep. En ze uiteraard mee naar huis nam. Kun je je voorstellen hoe ze thuis reageerden? "Mam, ben je gek geworden, dat is wat voor oma's." Exact de woorden die ik nodig had om door te zetten ;) 
But then suddenly I walked into two copper planters in a thriftstore. I guess these two just waited for me to bring them home. Can you imagine how the rest of my family acted when I showed them..."Mom, are you crazy? Not in our house please, that's for grannies". So exactly the kind of words I needed to go on ;)) 




Het was erg lastig om goede foto's te maken van het resultaat, want ze hangen nu voor het raam, met tegenlicht van buiten. Met een stuk wit papier erachter lukte het deze beelden te maken. Wat vind je ervan? Met een beetje fantasie lijkt het wel een beetje op de hangende planten van De Kas, toch? Of vind je dit gewoon spuuglelijk en hartstikke ouderwets? 
Very, very difficult to capture with all the light around, because they got a spot in front of our window.  I took a piece of white paper as a backdrop and made these pictures. Very old school copper planters. With a little imagination they look a tiny bit like the string gardens in De Kas, don't you think so? Or do you think this is very old fashioned and rather ugly? 






Zelfs mijn lief en de kids vinden het er leuk uitzien. Ik moet nu wel goed voor de planten zorgen, want op deze zonnige plek hebben ze vast meer water nodig. 
Even hubs and the children think that it looks nice now. I have to take care of the plants, because they probably need more water because of the sunny spot. 

Ik ben er blij mee. De koperen potjes contrasteren leuk met de witte banier (Ikea) en het rolgordijn. En ja, het doet me ook een beetje aan mijn oma denken. En daar is helemaal niks mis mee :)
I enjoy my new planters. The copper pots look nice with the white banner (Ikea) and curtain. And yes it reminds me of my granny. And there's nothing wrong with that :) 



Fijne dag!

xxYz 


Reacties

  1. Dit is echt super leuk! Helemaal niet ouderwets (of misschien wel maar houd ik gewoon van ouderwets ;) ). Ik zag volgens mij op ShowUp ook van die hangende planten en dat is zo'n mooi gezicht. Echt leuk en weer eens wat anders dan op tafel ;) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Karlijn! je ziet inderdaad heel veel hangende planten, vandaar dat de combinatie met het ouderwetse me zo aanspreekt. De geknoopte hangers zoals jij ze wel eens gemaakt hebt vind ik ook erg leuk. xx

      Verwijderen
  2. Wie had ooit kunnen denken dat dit soort koperen hangers weer helemaal hip zijn, ik vind ze GEWELDIG!!! Die kleuren <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Denise. Tja zo zie je maar, alles, maar dan ook echt alles komt weer terug. Ik kan daar ook ontzettend blij van worden :)) x

      Verwijderen
  3. Hartstikke hot hoor die ouderwetse plantenhangers! Koper is momenteel hot, plantenhangers zijn momenteel hot en jij hebt zelfs een combi dus... een schot in de roos zou ik zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die planten op dat eerste plaatje hangen wel heel kunstig. Zo grappig dat jaren geleden we planten in huis hadden hangen en dat het dan nu toch weer helemaal in is hè? Net zoals de cactussen, alles komt toch weer terug in het interieur. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles komt inderdaad weer terug. Het is maar net hoe je het toepast. Dat blijf ik erg leuk vinden. En die cactussen is ook een heel goed voorbeeld. Kan me niet voorstellen wat er nog mooi is aan jaren '80, dat zal de neon trend wel zijn dan denk je niet? Geniet van je weekend Pascale! xx

      Verwijderen

Een reactie posten