Worth a visit . Zeeheldenkwartier Den Haag

Time flies...

het was helemaal niet de bedoeling zo lang niet hier te zijn. Het kwam even niet van bloggen, van foto's uitzoeken (want veel te veel aanbod ;), verhaal erbij vertellen etc...En hoe het kan geen idee. Nou ja, ik weet het misschien toch wel. Mijn laatste post dateert van het begin van de zomervakantie. Kids thuis, puinruimen, inpakken en ook nog heerlijk weggeweest in Portugal. Als je me volgt op Instagram dan heb je een beetje kunnen meekijken. Ik ga er nog wel eens een post aan wijden, wat was het fijn.

Voor die tijd was het ook genieten. Vooral een x in het Haagse, gezellig met een vriendin op pad. Zonnetje scheen en de shops en koffietentjes in de Piet Hein- en Prins Hendrikstraat waren uitnodigend. Hele fijne adressen om eens langs te slenteren, of het nou vakantie is of niet. Daar word je instant blij.



Mien Domus
Mien Domus





Edwin Pelser


Taska

Taska
Af en toe omhoog kijken biedt de meest verrassende uitzichten. Mooi rondlopend raam..



Zoals je ziet is de aandacht voor groen en natuur geïnspireerde items ook volop aanwezig. De Urban Jungle past als een handschoen hier. Veel winkels hebben een mooie tuin achter het pand. De ene keer als opslag gebruikt, de andere keer als echt stadsjuweel ingericht. Mooie plekjes om te zien. Een van de toppers in het rijtje winkels is voor mij Wauw. De winkel doet zijn naam eer aan. Wild and Unique warehouse. Ik geloof dat ik een paar keer zei, 'mag ik hier ajb wonen...' origineel aanbod geïnspireerd op de natuur, groen, fijn, gek, eigen. Ja een heel fijn adresje. Als ik er een moest kiezen die je echt, echt, echt, niet mag missen, dan is het deze. Ik kocht er wat dingen waaronder een Tillandsia, een airplant. Heeft weinig water nodig en kan bijvoorbeeld in combinatie met een koperen mandje zoals hierboven of een zee-egel opgehangen worden. Dat laatste was ik van plan, maar uiteindelijk belandde de miniplant in een schelp in de badkamer. En dat staat ook heel tof. Kortom, De Zeeheldenbuurt, het omrijden waard of combineer het leuk met een musical of het strand. 




in de badkamer...


Na een dagje slenteren langs deze leuke adressen is het goed toeven aan het strand. Bijvoorbeeld bij De Staat. Daar kregen we deze zonsondergang cadeau. Fijn toch?! 



Meer info over de Zeeheldenbuurt en de links naar alle shops vind je hier.  En vergeet niet een lekker bakkie te doen bij een van de vele leuke tentjes. 
Tijdens speciale events als Designkwartier en de Home made Market is er nog meer te doen in deze wijk.

Fijn weekend! xxYz 
  

Reacties