Inspiratie . Maison et Objet Paris I

Dit jaar was ik voor het eerst naar Maison et Objet, een interieurbeurs in Parijs, zei ik 'een'? Zeg maar dé ;)). Samen met Maartje van de Zonnekamer stapte ik vorige week zondagochtend heeeel vroeg op de trein richting Amsterdam CS waar we de Thalys namen naar Paris Nord. We kwamen er rond 11.45 uur aan, dus nog een hele middag voor de boeg om wat van Parijs te zien. Maar eerst richting hotel om de koffers te droppen.

We wandelden zo'n 20 minuten in een lichte miezerregen met behulp van google maps richting Pigalle, waar ons hotel lag. Eerst stapten we nog het verkeerde hotel in. Er bleek er nog een te zijn met bijna dezelfde naam, maar gelukkig was de onze ook in de buurt.

This post is about Paris! We went there for Maison et Objet,the interiordesign and accessories fair and the day before we strolled around in the neighbourhood of our hotel en visited the Sacre Coeur and later the Merci store. And we had lunch and dinner in the same street, and oh la la...it was goooood!

Toen was het lunchtijd, want het ontbijt was min of meer overgeslagen. Er lag een mooi restaurant om de hoek van het hotel. Zag er super uit. Roze betegeld pand dat uitloopt in een hoek verdeeld over meerdere etages met een glazen serre op het dak vol groen. Daar wilden we natuurlijk zitten. Maar hé...hippe tent dus vol hė. Er was nog plek beneden aan de bar. Of we zouden het 's avonds kunnen proberen.

We lieten het even bezinken en besloten buiten dat dat kleine crêpe tentje aan de overkant misschien ook een goede optie was voor de lunch. Je ziet het op de foto hierboven ook. 21Martorell heet het. En dit was zeker wel een goed idee. Tussen de Fransen zaten we lekker aan een hartige galette die versgebakken was in de open keuken. Wat een leuk tentje!

Enfin...
tijdens de lunch bespraken we onze plannen voor die middag en stippelden een route uit.

We zaten in de buurt van Montmartre en de Sacré Coeur. Leek ons leuk om er heen te lopen om een mooie panorama foto van Parijs te maken. Via de Pigalle met een overload aan sexshops liepen we gauw een zijstraat in waar gelukkig meer inspiratie te vinden was. Een superleuk gestylede winkel met producten van locale ontwerpers. Kijk, daar houden we van. Paperdolls Parijs, onhoud em maar.

Wat een topadresje om te ontdekken en wat een mooi assortiment van zelfstandige ontwerpers is hier te vinden. Ben je nieuwsgierig geworden kijk dan dus zeker eens op de website. Daar zie je ook nog meer  sfeerfoto's van deze superleuke shop.

Via trappen en leuke etalages slingerden we verder.

Genoten we enorm van, de creativiteit is in Parijs flink aanwezig.

De Sacré Coeur bleek een echte schuilplaats, want de miezer werd steeds meer een bui. Helaas geen uitzicht over Parijs met een mooie Eiffeltoren in de mist. Het was 'only' mist. En regen. En gelukkig nog wel de torens van de Notre Dame. Parijs onder een natte deken. Gelukkig had ik 's ochtends nog gauw een plu in mijn tas gestoken. Maartje kocht er een met een Eiffeltoren erop, als je er dan toch een nodig hebt...

Via een koffietje liepen we naar een metrostation en lieten ons vervoeren naar Beaumarais. De Merci Store stond op de verlanglijst.

Leuk om deze concept winkel eens te zien in het echie. We hielden het makkelijk een uur vol. En togen toen de regen weer in. Niet echt leuk om verder te gaan ontdekken of langs de Seine te lopen of zo. Dat het water flink hoog stond wisten we eigenlijk niet eens. We namen de metro weer terug richting hotel en besloten ons geluk te beproeven bij het roze restaurant. Pink Mamma. Er bleek al een behoorlijke rij te staan. Maartje maakte er onderstaande geweldige foto van. Reserveren kon er niet hadden we 's middags al gehoord. Dan maar in de rij en niet meer via hotel om nog even te tutten.

We hadden geluk. Na ongeveer een half uur wachten ging het open en was er plek voor ons. Maar het was al zo druk dat de bovenste etage alweer vol zat en wij op de tweede terecht kwamen. Ook h e l e m a a l niet verkeerd trouwens, een achteraf misschien wel gezelliger juist. Een keuken op elke verdieping en superleuke sfeervolle styling en leuke bediening. Echt een mustgo als je er eens bent. Wow! Bij Pink Mamma eet je Italiaans en heb je keuze uit diverse gerechten die vers bereid worden in de keuken. Het was superlekker. Ook de wijn was fijn en eigenlijk was er maar 1 nadeel. De lepels voor het dessert waren te groot want toen was het veels te snel op ;)) Maar goed, we hebben er een behoorlijke tijd heerlijk zitten tafelen. Oh la la! Thuis heb ik nog even de link opgezocht zodat jullie ook weten hoe of wat en ontdekte ik dat Pink Mamma deel uitmaakt van de Big Mamma groep. Kun je nagaan: nog meer van dit soort fijne adressen in Parijs. Go go go! En kijk vooral ook even op die leuke site voor meer eyecandy, want ze zien er stuk voor stuk gaaf uit!

We hoefden maar een paar stappen naar het hotel waar we via een kamerwissel en een warme regendouche, uiteindelijk total loss in slaap vielen. De volgende ochtend stond de beurs op het programma. Dat wordt m'n next post. Als je me op instagram volgt heb je al wat plaatjes kunnen zien. A bientôt!

ps de foto's zijn een mix van die van Maartje en van mij.