Binnenkijker . Creatieve ideeën uit een kleurrijk huis

Onlangs logeerde ik bij de vriendin met wie ik ooit op kamers was. En heel leuk dat het nu 'een paar jaar later (ahum)' gewoon weer hetzelfde voelde toen ik in de hoogslaper van haar dochter sliep. Sytskes huis ademt de sfeer van een creatief ingericht vakantiehuis. Een sfeer die je hoopt te vinden tijdens je zoektocht naar een Airbnb voor een citytrip. 

Bij binnenkomst word je al verwelkomd door Frida Kahlo :) 






Sytske is creatief, dat wist ik al. Ze maakt in haar Haagse atelier fraaie items voor het kunstproject 'Pak je Kunst', maar haar creativiteit zie je ook in de inrichting van haar huis.

Hier heeft ze een nieuw leven opgebouwd met haar kinderen op een nieuwe plek. Dat vind ik heel knap en ik vind het heel gezellig geworden. Er moest een hoop gebeuren van vloeren, tot wanden tot keuken en met Marktplaats, een heel handige timmerman en het volgen van haar gevoel is dit het resultaat geworden. Een huis vol leuke, kleurrijke en creatieve styling ideeën. En het allerleukste is: ik mocht een paar foto's delen van die fijne plek. Let op de mooie oplossing voor de vloeren, de kleuren en vooral de keuken!





De keuken is letterlijk en figuurlijk het hart van de woning van Sytske en haar kinderen. Ik was natuurlijk meteen verliefd op de kleur op de wand, de stoere planken en de oergezellige styling. Kerstballen het jaarrond. Omdat het kan en gewoon ontzettend leuk staat! 
















De vloeren in de hele woning zijn van houten underlaymentplaten. Een mooie oplossing die heel ruimtelijk oogt en waardoor het hele huis eenheid uitstraalt. Want ook de keukenkasten zijn hiermee afgewerkt. Her en der een kleurrijk 'voddenkleed' erop geeft een gezellige sfeer. Vanuit de keuken loop je zo de badkamer, toilet, slaapkamer en woonkamer in. Central square...ik zei het toch....


Eetkamer met stoere tafel & mooi vakantietafelkleed. Hoe leuk staat dit?






Sytsje heeft lieve vriendinnen en een goede smaak. Zo kwam dit Sissy Boy stoeltje in huis. Het oude vitrinekastje ernaast had ze ook al toen we samen op kamers zaten. 






En wat ik leuk vind aan de volgende foto? Wat niet? 
Die lamp die ze ergens liet maken ooit..., de  dekens die ze tot kussens maakte in die stoel? Die bijna echte puppy op de bank? Of toch die postzakkenpoef? What's not to like?






Nou... die piano die niet meer op de vorige foto paste. Die. In combinatie met dat fijne paneel erboven. Enkeltje Mexico, who's in? 




Ok. 
 In een huis van Haagse afmetingen wil elk kind zo'n gave hoogslaper met buro- en kastruimte eronder. Ik heb er heerlijk in geslapen.






Onderstaand nog een superidee voor een wandkast én leuke entourage boven je bed.






Een heerlijk huis toch? Met pretty finds, mooie kleuren, creatieve oplossingen en vooral een fijne, persoonlijke sfeer. En dat zo lekker dicht bij het strand, dubbelfijn! 



Reacties

  1. Ja gezellig en heel huiselijk met creatieve vindingrijkheid! Zo grappig de speelgoeddieren als houvast op deksels. Enig! En de jaren 50 of misschien wel jonger kapstok! Herken ik van ons thuis. Dichtbij de zee!!Hoe enig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank voor je reactie Neeltje, ja leuk he die herkenning en gewoon op de fiets naar zee kunnen, heel tof! xx

      Verwijderen
  2. Vrolijk, creatief, gezellig en vooral persoonlijk ingericht. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Alet! Ja fijn sfeertje he, echt een welkom gevoel :)

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijk huis en die keuken.....zo hoort een keuken eruit te zien; kleurrijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Denise, ja die keuken is het helemaal he! Echt zo'n heerlijke sfeer, een feest om tussen de kleuren en verzamelingen te koken lijkt me :) x

      Verwijderen

Een reactie posten