Naturalis 2 . Carl Kleiner

Tijdens ons bezoek aan Naturalis viel onderstaande schelpenverzameling mij op. In de tijdelijke expositie 'Naturalia' stonden drie van dergelijke schelpenlades. De manier waarop de schelpen zijn geordend sprak de kinderen en mij erg aan. De compositie van de schelpen met het blauwe lijnenpatroon oogt fris en eigentijds. Maar guess what....deze schelpen zijn al in 1725 zo mooi gerangschikt door Simon Schijnvoet, een verzamelaar en eigenaar van rariteitenkabinetten. Wow deze lade is bijna 300 jaar oud!

During our visit at Naturalis, I saw this remarkable shell collection. The temporary exhibition 'Naturalia'  contains three of those displays. The kids and I liked the way the shells are arranged. The composition of the shells with the blue geometrical lines looks fresh en modern. But guess what....these displays have been arranged in those splendid patterns back in 1725 by Simon Schijnvoet, a collector and owner of his own curiosity cabinet. Wow this display is almost 300 years old!






Het rangschikken in geometrische patronen deed me denken aan het werk van Carl Kleiner. In samenwerking met stylist Evelina Kleiner fotografeerde hij in opdracht van Ikea de nieuwe collectie keukengerei. 

The arrangement in geometrical patterns reminds me of the work of Carl Kleiner. In collaboration with stylist Evelina Kleiner he photographed items of their new tableware collection for Ikea. How nice! 








Klik hier voor mijn vorige blogpost over Naturalis. 
Click here for my last blogpost about Naturalis.




Reacties