Maastricht . Taart, thrifting & a very nice view



Zoals beloofd in mijn vorige blogpost, deel ik nog een leuk koffietentje in Maastricht (eigenlijk twee, zie verderop). Een pareltje, om de hoek bij het Vrijthof. De uithangborden zijn uitnodigend en ook de ramen trekken je blik naar binnen. Bij Taart Maastricht, daar is het gezellig. 

As promised in my last blogpost, i share another coffeespot in Maastricht with you, filled with old furniture and accessories and the best cakes you can imagine. When in Maastricht, and you visit this place, you'll find yourself situated in a cosy atmosphere. A bit like going for a cup of tea at your grandma's, friendly, familiar and sweet. 





En ja hoor, binnen is het zeker gezellig. De cappuccino is fijn en probeer maar eens te kiezen uit het taartenaanbod. Allemaal zien ze er even heerlijk uit. Perfecte plek dus om even neer te strijken. Ook hier weer een interieur dat samengesteld is met verzamelde oude meubels en accessoires, zoals kanten kleedjes en stapels porseleinen servies. Alsof je bij je oma op de thee bent. Gezellig, vertrouwd en gastvrij. Nostalgisch, maar ook van nu. 











Ik vroeg me (geïnspireerd en gemotiveerd ;) af, of er misschien een leuke kringloopshop in Maastricht zou zitten na de bezoeken aan Taart en de Brandweerkantine. Google bracht uitkomst. Kringloop Zuid zit in Maastricht en Valkenburg. Het Maastrichtse filiaal om de hoek bij het UMC. Het moest zo zijn. Een nieuwe plek om de wachttijden te verzachten. Gelukkig werd m'n moeder er ook blij van. Kringloop Zuid in Maastricht is een grote loods, die georganiseerd is ingericht en waar je echt leuke items kunt scoren of gerust een inrichting voor een tweede filiaal van Taart of deBrandweerkantine. 

Both locations i visited triggered me to go for hunting. I googled and found Kringloop Zuid in Maastricht. A huge hall, very organized where you really can thrift for pearls. I found a few :) 






 Tijdens de Maastrichtse weken ben ik er een paar keer langsgegaan en nooit met lege handen naar buiten gelopen. Heb me ingehouden, maar toch heel blij nu ik die gevonden schatten op diverse plekken thuis tegenkom, zoals deze keramiek potjes die perfect zijn voor miniplantjes en mooi matchen met de okergouden wand in onze werkhoek. 





Vanaf het laatste koffieadresje dat ik met je deel heb je het mooiste uitzicht van Maastricht. Of eigenlijk op Maastricht. Chalet Bergrust ligt bij de Sint Pietersberg. Gezellig, ongedwongen. Je kunt hier wandelen of een rondleiding boeken door de grotten. Ze serveren fijne thee en koffie, of lunch en de beste limburgse vlaai in town. Dit was het weer even wat Maastricht betreft. Mijn vorige posts over deze parel in het zuiden vind je hier en hier

Final coffeepot has the best view of (over) Maastricht. Chalet Berglust




Fijne dag! 

xxYz


Helmstraat 2A
6211 TA Maastricht 
043 737 0054

Luikerweg 71 Maastricht
043 - 325 521

Watermolen 52
6229 PM Maastricht 
043 - 362 0858


Reacties